20 کلش

بازی کلش آموزش بازی کلش دانلود بازی کلش نقشه بازی کلش بازی کلش در ایران الماس جم اکثیر قلعه دیوار حمله

20 کلش

بازی کلش آموزش بازی کلش دانلود بازی کلش نقشه بازی کلش بازی کلش در ایران الماس جم اکثیر قلعه دیوار حمله

سرگذشت کمپانی سوپرسل،از اتاق ۳۰ متری تا ۱۵۰ دفتر جهانی! اموزش کلش آف کلنز

اموزش clash of clans,اموزش کلش آف کلنز,کلش آف کلنز,کلش آو کلنز,clash of clans,آموزش بازی جنگ قبیله ها,سرگذشت کمپانی سوپرسل,آموزش بازی کلش آف کلنز,کلش آف کلنز فارسی,clash game,کلش گیم,آموزش clash of clans,بازی آنلاین,کلش او کلنز,جنگ قبیله ها

سرگذشت کمپانی سوپرسل،از اتاق ۳۰ متری تا ۱۵۰ دفتر جهانی! اموزش کلش آف کلنز

«ایلکا پانانن» (I. Paananen) مدیرعامل این شرکت در اطلاعیه ای دلیل این رشد درآمد را افزایش کاربران بازی‌های مشهور این شرکت اعلام کرده است. پانانن همچنین در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های فنلاندی هدف اصلی این شرکت را تولید بازی‌هایی عنوان کرده که بتوان برای سال‌ها به بازی آن‌ها ادامه داد.وی اظهار داشته تصمیم برای تولید یک بازی جدید و موفق بسیار دشوار است و این شرکت تنها در سال گذشته چهار بازی جدید را پس از تست‌های اولیه کنار گذاشت. سوپرسل تنها در بازی کلش آو کلنز متوقف نشده و بازی‌های مشهوری چون «هی دی» (Hay Day) و «بوم بیچ» (Boom Beach) را به دنیا معرفی کرده است.شرکت سوپرسل در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و اولین بازی خود را در سال ۲۰۱۱ به بازار معرفی کرد. سپس در سال ۲۰۱۳ شرکت ارتباطاتی سافت‌بنک ژاپن ۵۱ درصد آن را به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری کرد.موفق‌ترین بازی این شرکت یعنی کلش آو کلنز در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و به سرعت صدر جداول دانلود فروشگاه‌های آنلاین را در اختیار گرفت. بازی‌های سوپرسل رایگان هستند، اما درآمدهای آن از طریق سیستم فروش درون‌برنامه‌ای بدست می‌آید.

Ilkka Paananen

از شرکت سوپرسل سازنده بازی کلش آف کلنز( Clash Of Clans ) چقدر اطلاعات دارید ؟ آیا دوست دارید بدانید که این شرکت چگونه شکل گرفت ؟ هدف این شرکت چه بود ؟ بازی های تولید شده این شرکت چیست ؟ دوست دارید عکس کارمندان شرکت سوپرسل (SuperCell) را ببینید ؟!

پس در ادامه مطلب با ما باشید ...

سرگذشت کمپانی سوپرسل،سازنده کلش آف کلنز، از اتاق ۳۰ متری تا ۱۵۰ دفتر جهانی!

این روزها، بازی های موبایلی آنلاین بشدت فراگیر شده اند. شاید جذاب ترین و پرطرفدارترین بازی، کلش آف کلنز باشد. در این پست می خواهیم سرگذشت کمپانی سازنده ی این بازی محبوب، یعنی سوپرسل را مرور کنیم که مطمئناً بسیار جذاب خواهد بود. بازی های این کمپانی برای انواع تبلت و اسمارت فون و در دو پلتفرم IOS و اندروید اجرا می شود. این کمپانی دارای سه عنوان بازی  کلش آف کلنز، هی دی و بوم بیچ در بازار است. کمپانی سوپرسل، به عنوان توسعه دهنده ی بازی های موبایلی در تابستان سال ۲۰۱۰ و در هلسینکی فنلاند متولد شد. در آن زمان، پدیدآورندگان این کمپانی، هیچ تصوری از آینده ی موفق این کمپانی نداشتند. آنها فقط می دانستند که باید بازی هایی عالی را بسازند تا مردم برای چندین سال بتوانند بازی کنند.

استراتژی کسب درآمد این شرکت فری‌میوم است که نرم‌افزار را به صورت رایگان در اختیار کاربر می‌گذارند ولی برای امکانات جانبی از کاربر پول می‌گیرند. بازیهای اعتیاد آور این شرکت مثل کلش، آدم را از زندگی میندازد گاردین: کلش آو کلنز نینتندوی بعدی خواهد شد.

شعار آنها این بود: بهترین افراد، بهترین بازی ها را می سازند…

روایت زیر برگرفته از قسمت “داستان ما” (our story) سایت رسمی سوپر سل است:

ما دریافتیم بهترین کیفیت ها از تیم های کوچکی با اعضای با اشتیاق حاصل می شوند. اغلب اوقات با بزرگتر شدن تیم، فرآیندها، تشریفات و حتی سیاست ها بروز می یابد و کار دیگر سرگرم کننده نیست، این دلیلی است که ما می خواهیم مدلی سازمان دهی شده از تیم های بسیار کوچک یا سل (سلول) را بسازیم. سوپرسل مجموعه ای از چنین سلول های کوچکی است. هر بازی از یک سل کوچک و مستقل برمی آید. این مدل سازماندهی شده ی ما برای سرعت و شور و استقیاق بهینه شده، نه برای کنترل.

 سوپر سل یک شرکت توسعه بازی موبایل می‌باشد که در ژوئن سال ۲۰۱۰، در هلسینکی فنلاند تاسیس شد. Ilkka Paananen مدیر عامل این شرکت است. اولین بازی این کمپانی Gunshine.net بود. در سال ۲۰۱۱، سوپرسل توسعه بازی برای دستگاه‌های موبایل را آغاز کرد و از آن سال به بعد سه بازی منتشر کرد: کلش آو کلنز، هی دی و بوم بیچ
کلش آو کلنز و هی دی بازی‌های رایگان هستند و برای سوپرسل بسیار موفق بوده‌اند و درآمد ۲٫۴ میلیون دلاری روزانه در سال ۲۰۱۳ داشتند.

در سال ۲۰۱۱، Accel Partners مبلغ ۱۲ میلیون دلار را در سوپرسل سرمایه‌گذاری کرد.

در سال ۲۰۱۴، سوپرسل بازی بوم بیچ را برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس منتشر کرد. بوم بیچ بدلیل تبلیغات گسترده شروع به محبوب شدن کرده است.

سال 2010 ایلکا پانانن مدیرعامل سوپرسل در دفتر اسپو پشت میز کارتنی خود !

رویای ما خلق بازی هایی بود که مردم بتوانند نه برای چند هفته یا چند ماه، بلکه برای سال ها بازی کنند. ما می خواستیم بازی هایی را برای وسیع ترین طیف مردم بسازیم. بازی هایی که هر کسی بتواند آن ها را گرفته و بازی کند. بازی هایی که افراد بتوانند به صورت گروهی و با دوستان خود انجام دهند.

سال 2010 دفتر 30 متری ، شش میز ، یک دستگاه کافی میکر - اولین دفتر سوپرسل

سرمایه ی اولیه ی ما در واقع پس انداز هر یک از ما بود.  نخستین دفتر ما در اسپو فنلاند بود. این دفتر به هیچ وجه شبیه به یک تالار شیشه ای مجلل نبود، اما هر آنچه که ما نیاز داشتیم در خود داشت: یک اتاق ۳۰ متر مربعی با ۶ میز که از مرکز بازیافت گرفتیم و البته یک کافی میکر! اندکی بعد چندین نفر دیگر را استخدام کردیم و در واقع ۱۵ نفر را در آن اتاق کوچک مدیریت می کردیم! در آن زمان ما اتاق اختصاصی برای مدیرعامل خود، یعنی ایلکا پانانن  (ilkka paananen) نداشتیم.

سال 2010 و استخدام 15 نفر کارمند در دفتر کوچک

نخستین بازی ما Gunshine نامیده شد که یک بازی چند نفره ی آنلاین بود. در سال ۲۰۱۱، کار بر روی نسخه ی موبایل/تبلت این بازی را آغاز کردیم. در تابستان سال ۲۰۱۱ Gunshine تقریبا نیم میلیون بازیکن ماهانه داشت. ما فهمیدیم که Gunshine به هیچ وجه ی تجربه ی موبایلی خوبی نخواهد بود، چرا که جایگزینی موس و صفحه کلید با صفحه ی لمسی، بسیار دشوار بود. بازی های موبایلی باید سرگرم کننده می بودند، اما Gunshine.net اینگونه نبود. بنابراین ما دریافتیم که Gunshine.net هرگز بازی رویاهای ما نبوده است.

بازی Gunshine شرکت سوپرسل

ما به خاطر ساخت بازی Gunshine برای موبایل، تعداد اندکی ipod برای دفترمان سفارش داده بودیم. یک روز اتفاقی فهمیدیم که این دیوایس بسیار دوست داشتنی است و شاید بهتر باشد بازی های خود را بر اساس این دیوایس بسازیم. تصمیم سختی بود اما در نهایت ما تمام  استراتژی های قبلی مبتنی بر وب و فیسبوک را کنار گذاشته و بر ساخت این بازی برای این دیوایس تمرکز کردیم و سپس آن را به اسمارت فون ها تعمیم دادیم.

شاید سخت ترین لحظات برای ما، کشتن بازی “مجیک” بود. بازی ای که تیمی ۵ نفره، ۶ ماه تمام، شب و روز با اشتیاق وصف ناشدنی بر روی آن کار کردند. مجیک، خارق العاده بود، اما ما به خاطر سیاست جدیدی که در پیش گرفته بودیم، مجبور بودیم آن را رها کنیم. چیزی که داستان ما را بسیار جذاب می کند این است که تیم توسعه ی مجیک؛ همان تیمی بودند که در نهایت کلش آف کلنز را پدید آوردند!!

اوایل سال ۲۰۱۲، ما ۵ گروه برای کار بر روی بازی جدید برای تمام تبلت ها و موبایل داشتیم. ما میدانستیم که برای آینده ی کمپانی باید موفق شویم. ما درس های زیادی از شکست Gunshine.net گرفته بودیم و یکی از مهم ترین این درس ها این بود: بهتر است به جای انتها، در ابتدا یک بازی را رها کنیم. به همین خاطر ما نخستین بازی موبایلی خود یعنی Pets vs. Orcs  را در فوریه و Tower را در بهار رها کردیم.

بازی Pets vs. Orcs


بازی بعدی ما soil بود که بعداً به نام Hay Day نام گرفت. این بازی را برای موبایل و صفحه ی لمسی طراحی کردیم. دو چیز بود که میخواستیم بر آنها تمرکز کنیم.

نخست: واسط کاربری که می خواستیم کاملاً نظر لمسی قابل کنترل باشد و دوم اینکه بازی کاملاً اجتماعی باشد. این بازی بالاخره در ۲۱ ام ژوئن عرضه شد. تمام کسانی که در آن زمان، کارمند سوپرسل بودند، آن تاریخ را دقیقاً به یاد می آورند. ما هیچ ساپورتی را برای بازی درنظر گرفتیم، چرا که چنین موفقیتی را تصور نمی کردیم!

بازی Hay Day

درست قبل از تعطیلات تابستان در فنلاند در جولای، ما بازی جدید دیگری را به صورت بتا در کانادا عرضه کردیم. نام اولیه ی آن، مجیک بود، اما امروزه آن را به نام کلش آف کلنز می شناسیم. این بازی در آگوست سال ۲۰۱۲ به طور جهانی عرضه شد. تنها با گذشت ۳ ماه از عرضه ی کلش آف کلنز، این بازی در رتبه ی ۱ بازی های ایالات متحده قرار گرفت.

بازی Clash Of Clans


پنجمین بازی که بر روی آن کار را آغاز کردیم، Battle Buddies” نام داشت. اما متاسفانه این بازی به اندازه ی کافی  بازیکن به خود جذب نکرد  تا نسخه ی بتای آن را بسازیم، بنابراین آن را نیز رها کردیم. پس از آن به سمت بازی بوم بیچ رفتیم

بازی Battle Buddies

بازی Boom Beach

در حال حاضر، ۱۵۰ نفر برای سوپر سل در هلسینکی، سانفرانسیسکو، توکیو و سئول و پکن کار می کنند. نکته ی بسیار جالب این است که این افراد از ۳۲ کشور مختلف هستند.

ما شکست های زیادی خوریم، اما از تمام این شکست ها درس گرفتیم…

افزایش درآمد های شرکت سازنده بازی کلش آف کلنز

نیاز به هیچ توضیحی نیست که بازی کلش اف کلنز این روز ها به یکی از محبوب ترین و همه گیر ترین بازی های جهان مبدل شده است و این داستان در میان کاربران کشور ما هم جاری است.حالا شرکت فنلاندی سازنده این بازی ، سوپر سل اعلام کرده که فروش و سود این شرکت در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال گذشته به ترتیب سه و دو برابر شده است.

سوپرسل که بخش عمده آن را  سافت‌بنک (SoftBank) ژاپن در اختیار دارد، اعلام کرده که سود عملیاتی‌اش در سال ۲۰۱۴ به ۵۱۵ میلیون یورو (معادل ۵۶۴ میلیون دلار) رسیده که رشدی قابل‌توجه نسبت به ۲۴۳ میلیون یورو سال ۲۰۱۳ است. مجموع درآمدهای آن هم از ۵۱۹ میلیون یورو به ۱.۵۴۵ میلیارد یورو افزایش پیدا کرده است.

«ایلکا پانانن» (I. Paananen) مدیرعامل این شرکت در اطلاعیه ای دلیل این رشد درآمد را افزایش کاربران بازی‌های مشهور این شرکت اعلام کرده است. پانانن همچنین در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های فنلاندی هدف اصلی این شرکت را تولید بازی‌هایی عنوان کرده که بتوان برای سال‌ها به بازی آن‌ها ادامه داد.

وی اظهار داشته تصمیم برای تولید یک بازی جدید و موفق بسیار دشوار است و این شرکت تنها در سال گذشته چهار بازی جدید را پس از تست‌های اولیه کنار گذاشت. سوپرسل تنها در بازی کلش آو کلنز متوقف نشده و بازی‌های مشهوری چون «هی دی» (Hay Day) و «بوم بیچ» (Boom Beach) را به دنیا معرفی کرده است.

شرکت سوپرسل در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و اولین بازی خود را در سال ۲۰۱۱ به بازار معرفی کرد. سپس در سال ۲۰۱۳ شرکت ارتباطاتی سافت‌بنک ژاپن ۵۱ درصد آن را به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار خریداری کرد.موفق‌ترین بازی این شرکت یعنی کلش آو کلنز در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و به سرعت صدر جداول دانلود فروشگاه‌های آنلاین را در اختیار گرفت. بازی‌های سوپرسل رایگان هستند، اما درآمدهای آن از طریق سیستم فروش درون‌برنامه‌ای بدست می‌آید.


نظرشما در مورد این سرگذشت پرفراز و نشیب سوپرسل چیست؟ آیا بازی های این کمپانی، همچنان جذاب و محبوب باقی خواهند ماند؟؟

در آخر توجه شما را به عکس هایی از کارمندان این شرکت در دفاتر مختلف جهان جلب می کنم ...

مطالب بیشتر از سایت ما

اصول اولیه طراحی نقشه دهکده اموزش کلش آف کلنز

طرز ساختن ساعت بربرین کلش آف کلنز آموزش بازی کلش آف کلنز

مسایل مهم درباره ی راشینگ و ماکسینگ کلش آف کلنز فارسی

طرز ساختن شمشیر بربرها کلش آف کلنز فارسی

طریقه روت کردن بلواستکس کلش آف کلنز فارسی

آموزش به دست آوردن تمام جم های بخش Achievements آموزش بازی جنگ قبیله ها

کد مخصوص برگرداندن دهکده را چگونه استفاده کنیم ؟ کلش آف کلنز فارسی

انتقال اکانت از دستگاهی به دستگاه دیگر Link a Device کلش آف کلنز فارسی

آیا Hero جدیدی در راه است ؟ اموزش کلش آف کلنز

استراتژی استفاده از طلسم رعد و برق (Lightning spell) اموزش کلش آف کلنز