20 کلش

بازی کلش آموزش بازی کلش دانلود بازی کلش نقشه بازی کلش بازی کلش در ایران الماس جم اکثیر قلعه دیوار حمله

20 کلش

بازی کلش آموزش بازی کلش دانلود بازی کلش نقشه بازی کلش بازی کلش در ایران الماس جم اکثیر قلعه دیوار حمله

آموزش های ابتدایی بازی کلش آف کلنز clash of clans

کلش آو کلنز,clash game,clash of clans,بازی آنلاین,کلش آف کلنز فارسی,کلش گیم,اموزش کلش آف کلنز,جنگ قبیله ها,آموزش clash of clans,کلش او کلنز,آموزش بازی جنگ قبیله ها,,کلش آف کلنز,اموزش clash of clans,آموزش بازی کلش آف کلنز

آموزش های ابتدایی بازی کلش آف کلنز clash of clans

خیلی ساده: پیشرفت کردن! چطور پیشرفت کنیم؟ با ارتقا دادن همه چیز به لول (سطح) بالاتر. از لحاظ تئوری خیلی ساده هست، اما برای پیشرفت حداکثری چند سال زمان لازمه. سبک بازی MOBA هست (Multiplayer Online Battle Arena) که در اون در مقابل بقیه ی بازیکن ها رتبه بندی میشید. دلیل حمله کردن هم همینه. شما باید حمله کنید تا هم زودتر منابع کسب کنید. به منابعی که غارت میکنید لوت (Loot) گفته میشه که باعث میشه با بیشتر کردن منبع خودتون سریعتر پیشرفت کنید و هم منابع رو از دست رقیب ها خارج کنید تا سرعت پیشرفت بقیه کمتر بشه. شاخص خاصی برای جایگاه هر فرد وجود نداره بنابراین باید از چهار شاخص اصلی به طور همزمان برای فهمیدن جایگاه هرکس استفاده کرد: اول- لول (Level، سطح): حتما تا به حال به خط آبی که در بالا و سمت چپ صفحه در محیط بازی قرار داره دقت کردید. خب کاربردش چیه؟ اون نوار نشون میده که چقدر مونده تا شما به سطح بعدی برسید. لول، نشانگر اینه که چه مدته شما بازی میکنید. اما راه های دیگری هم برای کسب exp (یا تجربه که باعث کسب لول میشه) وجود داره که باعث شده این عامل، شاخص اصلی برای جایگاه بازیکن به حساب نیاد. راه های کسب لول: ۱- دونیت کردن (اهدای سرباز به هم کلنی ها): به ازای هر جای خالی که پر بشه یک تجربه یا exp کسب میشه و حداکثر تا پنج نیرو در هر دفعه میشه دونیت کرد. ۲- آپگرید کردن ساختمان ها: هرچی زمانی که برای ارتقا طول میکشه بیشتر باشه، بیشتر exp میگیرید. البته برای آپگرید دیوار ها زمان لازم نیست exp نمیده. ۳- دستیابی به موفقیت ها (Achievements) ۴- حذف کردن موانع (درخت و سنگ و بوته و…) ۵- نابود کردن تون هال های دشمن ۶- رد کردن مرحله های بازی انفرادی (Single Player): که در عین حال یکی از موفقیت ها هم هست و در صورت خراب کردن تون هال اون ها exp کسب میکنید. مساله ای که باعث میشه لول شاخص اصلی به شمار نیاد، مورد شماره یک هست. چون بعضی افراد با دونیت کردن لول کسب میکنن. برای مثال در حال حاضر، میتونید با حداکثر ظرفیت ساخت سرباز و دونیت در هر ساعت حدود exp 4100 کسب کنید. (این در بالاترین حدشه). جالبه بدونید کلن های زیادی وجود دارن که فقط برای این منظور ساخته شدن (مثلا کلن max donators). در این کلن ها هرکسی رو به داخل کلن راه میدن و به اون ها نیروهای سطح ۶ دونیت میکنن و در نتیجه هم شما سرباز میگیرید هم اونا exp کسب میکنند. البته شما حق موندن در این کلن هارو ندارید و بعد از گرفتن نیرو اگر خارج نشید کیک میشید. (در مطلب لول بالای کلش آف کلنز ایران، بازیکنان معرفی شده از این روش استفاده کرده بودن و همینطور که میدونید خیلی از بازیکنان با وجود اینکه از اونا قوی تر بودن، لول کمتری داشتن.) دوم- لول تون هال (Town Hall Level): سطح ساختمان اصلی هست که سریعترین روش برای حدس زدن قدرته که دقیق نیست. سوم- تعداد ساختمان هایی که حداکثر آپگرید رو نسبت به تون هال دارند: وقتی ساختمان های خودتونو ارتقا میدید، به حدی میرسید که امکان ارتقای بیشتر ندارید، مگر این که تون هال خودتونو ارتقا بدید. به شدت توصیه میشه که تا وقتی که به این سطح نرسیدید، تون هال رو آپگرید نکنید. به عمل نکردن به این قانون (داشتن تون هال با لول بالا و ساختمان های با لول پایین) راشینگ (Rushing) گفته میشه و در نظر بسیاری از افراد کار بدیه. بازی برای اینکار جریمه ای در نظر میگیره و اینه که لوت شما رو بسیار کم میکنه. این مورد برای مقایسه ی دو بازیکن در تون هال لول برابر، بهترین شاخصه. چهارم- موفقیت ها (Achievements): که از بهترین شاخص ها هست.


مقدمه: این سری شامل چند قسمت هست که در سه قسمت اول در مورد مقدمات و ویژگی های کلی بازی صحبت خواهد شد و بیشتر به درد بازیکن های تازه کار میخوره. با توجه به این که در نظرات سوال های مقدماتی زیادی رو پرسیده میشد، اول این مطالب منتشر میشه. تاکید میکنم که سه قسمت اول زیاد به کار حرفه ای ها نخواهد آمد.

آموزش های پایه (قسمت اول): اصول ساده

هدف از بازی:

خیلی ساده: پیشرفت کردن! چطور پیشرفت کنیم؟ با ارتقا دادن همه چیز به لول (سطح) بالاتر. از لحاظ تئوری خیلی ساده هست، اما برای پیشرفت حداکثری چند سال زمان لازمه. سبک بازی MOBA هست (Multiplayer Online Battle Arena) که در اون در مقابل بقیه ی بازیکن ها رتبه بندی میشید. دلیل حمله کردن هم همینه. شما باید حمله کنید تا هم زودتر منابع کسب کنید. به منابعی که غارت میکنید لوت (Loot) گفته میشه که باعث میشه با بیشتر کردن منبع خودتون سریعتر پیشرفت کنید و هم منابع رو از دست رقیب ها خارج کنید تا سرعت پیشرفت بقیه کمتر بشه.
شاخص خاصی برای جایگاه هر فرد وجود نداره بنابراین باید از چهار شاخص اصلی به طور همزمان برای فهمیدن جایگاه هرکس استفاده کرد:
اول- لول (Level، سطح): حتما تا به حال به خط آبی که در بالا و سمت چپ صفحه در محیط بازی قرار داره دقت کردید. خب کاربردش چیه؟ اون نوار نشون میده که چقدر مونده تا شما به سطح بعدی برسید. لول، نشانگر اینه که چه مدته شما بازی میکنید. اما راه های دیگری هم برای کسب exp (یا تجربه که باعث کسب لول میشه) وجود داره که باعث شده این عامل، شاخص اصلی برای جایگاه بازیکن به حساب نیاد. راه های کسب لول:
۱- دونیت کردن (اهدای سرباز به هم کلنی ها): به ازای هر جای خالی که پر بشه یک تجربه یا exp کسب میشه و حداکثر تا پنج نیرو در هر دفعه میشه دونیت کرد.
۲- آپگرید کردن ساختمان ها: هرچی زمانی که برای ارتقا طول میکشه بیشتر باشه، بیشتر exp میگیرید. البته برای آپگرید دیوار ها زمان لازم نیست exp نمیده.
۳- دستیابی به موفقیت ها (Achievements)
۴- حذف کردن موانع (درخت و سنگ و بوته و…)
۵- نابود کردن تون هال های دشمن
۶- رد کردن مرحله های بازی انفرادی (Single Player): که در عین حال یکی از موفقیت ها هم هست و در صورت خراب کردن تون هال اون ها exp کسب میکنید.
مساله ای که باعث میشه لول شاخص اصلی به شمار نیاد، مورد شماره یک هست. چون بعضی افراد با دونیت کردن لول کسب میکنن. برای مثال در حال حاضر، میتونید با حداکثر ظرفیت ساخت سرباز و دونیت در هر ساعت حدود exp 4100 کسب کنید. (این در بالاترین حدشه). جالبه بدونید کلن های زیادی وجود دارن که فقط برای این منظور ساخته شدن (مثلا کلن max donators). در این کلن ها هرکسی رو به داخل کلن راه میدن و به اون ها نیروهای سطح ۶ دونیت میکنن و در نتیجه هم شما سرباز میگیرید هم اونا exp کسب میکنند. البته شما حق موندن در این کلن هارو ندارید و بعد از گرفتن نیرو اگر خارج نشید کیک میشید. (در مطلب لول بالای کلش آف کلنز ایران، بازیکنان معرفی شده از این روش استفاده کرده بودن و همینطور که میدونید خیلی از بازیکنان با وجود اینکه از اونا قوی تر بودن، لول کمتری داشتن.)
دوم- لول تون هال (Town Hall Level): سطح ساختمان اصلی هست که سریعترین روش برای حدس زدن قدرته که دقیق نیست.
سوم- تعداد ساختمان هایی که حداکثر آپگرید رو نسبت به تون هال دارند: وقتی ساختمان های خودتونو ارتقا میدید، به حدی میرسید که امکان ارتقای بیشتر ندارید، مگر این که تون هال خودتونو ارتقا بدید. به شدت توصیه میشه که تا وقتی که به این سطح نرسیدید، تون هال رو آپگرید نکنید. به عمل نکردن به این قانون (داشتن تون هال با لول بالا و ساختمان های با لول پایین) راشینگ (Rushing) گفته میشه و در نظر بسیاری از افراد کار بدیه. بازی برای اینکار جریمه ای در نظر میگیره و اینه که لوت شما رو بسیار کم میکنه. این مورد برای مقایسه ی دو بازیکن در تون هال لول برابر، بهترین شاخصه.
چهارم- موفقیت ها (Achievements): که از بهترین شاخص ها هست.

کاپ و حمله:

کاپ (Trophy) معیاری هست برای اینکه شما میخواید کجا باشید. یکی از بخش های ضروری بازی غارت کردنه. اگر قصد دارید کاپ خودتون رو بالا نگه دارید، مانعی نیست اما توصیه میشه در جایگاهی باشید که بیشترین لوت رو نسبت به سطحتون کسب کنید. یعنی با حداقل هزینه برای ساخت سرباز حداکثر غارت رو داشته باشید. کاپ همچنین لیگ شما رو مشخص میکنه. در کاپ های بالای ۶۰۰، لیگ های موجود از پایین به بالا به این ترتیبه: برنز، سیلور (نقره ای)، گلد (طلا)، کریستال، مستر (حرفه ای)، چمپیون (قهرمانی). در هر لیگ سه سطح Iو II و III وجود داره که I بالاتر از همه هست. هر بازیکنان به طور خودکار با توجه به کاپ در لیگ موردنظر قرار میگیره و اگر بیش از صد کاپ از حداقل کاپ مورد نیاز هر لیگ پایین بیاد، به لیگ پایین تر سقوط میکنه. (برای مثال: لیگ کریستال III 2000 کاپ میخواد. به محض رسیدن کاپ به ۲۰۰۰ وارد لیگ کریستال III میشید اما تا وقتی که کاپ به ۱۹۰۰ نرسه به گلد I سقوط نخواهید کرد.) خیلی مهمه که به یاد داشته باشید که برد و باختتون در محدوده ی کاپ خودتون باشه چون بازیکنانی باقدرت برابر شما در همون محدوده حاضر هستند و صعود و سقوط بی مورد باعث کاهش غارت میشه. (صعود بی جا حریف هارو سخت میکنه و سقوط بی جا حریف هایی رو به شما میده که کم منبعند.)
منابع:

غیر از جم (که در بخش جداگانه میپردازیم بهش)، سه منبع اصلی در بازی وجود داره: طلا، الکسیر، دارک الکسیر. فعلا چون مطلب پایه هست فقط به دوتای اول میپردازیم. منابع به همراه کارگر ها برای ساخت و ارتقای ساختمان ها به کار میرن. معمولا طلا برای دفاع (ساخت و ارتقای ساختمان های دفاعی و دیوار ها) و الکسیر برای حمله (ساخت و ارتقای سرباز) استفاده میشه. طلا و الکسیر هردو به طور عادی با استخراج به دست میان. ارتقای معادن طلا و جمع آوری کننده های الکسیر باعث افزایش تولید این منابع میشه. با کلیک کردن روی هر کدوم از این ساختمان ها، منابع استخراج شده به مخازن اصلی انتقال پیدا میکنند. (طلا در مخزن طلا و الکسیر در مخازن الکسیر.) راه دیگر به دست آوردن این منابع حمله به سایر بازیکنان هست. این راه سریعتر هست اما نیاز به تجربه و نیرو داره. افراد بی تجربه منتظر استخراج منابع میشن، در حالی که افراد باتجربه منابع رو با حمله به دست می آورند و سریع خودشونو قوی تر میکنند.
جم (الماس سبز):

جم کمیاب ترین منبع موجود در بازی هست. به وسیله ی جم میشه در بازی هرکاری که زمان یا هزینه داره رو بلافاصله انجام داد. جم رو میشه با پول واقعی خرید و سیاست بازی هم همینه که شما رو به خرج کردن مجبور کنه. (این کار در ایران به طور عادی ممکن نیست و به جرئت میگم که ۹۹% افرادی که از شما مشخصات میخوان تا واستون بخرن، کلاه بردارن و کسایی هم که واقعا این کارو میکنن، سه برابر از شما پول میگیرن.) شما میتونید با حذف موانع یا انجام موفقیت ها جم کسب کنید. توجه کنید که جم تنها منبعیه که ساختمانی برای استخراج و نگه داری نداره و قابل غارت نیست. جم همچنین برای سرعت دادن به همه ی کارهایی که زمان نیاز دارند (مثل ساختن یا ارتقای ساختمان ها، سربازان و افشانه ها و…) استفاده میشن. جم یک منبع محدوده و همیشه پیشنهاد میشه اونو برای خرید کارگر استفاده کنید تا سرعت کلی ارتقا و پیشرفت بیشتر بشه. (نکته: ترتیب جم هایی که با حذف موانع به شما داده میشه، بدون توجه به نوع مانع، به این صورته: ۳->2->0->0->5->1->0->3->4->0->0->5->0->1->0->6->4->5->1. با حذف موانع، هفته ای ۴۴ جم به طور عادی کسب میشه.)

کارگر:

کارگر وسیله ی پیشرفت کردن در بازی هست. در ابتدای بازی به طور اجباری شما دو کارگر دارید و بقیه با خرج کردن جم تا سقف پنج کارگر قابل خرید هستند. هر چقدر ارتقا به سطح های بالاتر برسه، زمان ارتقا طولانی تر میشه بنابراین ضروری است که تعداد بیشتری کارگر برای صرفه جویی در زمان وجود داشته باشه. یکی از معیار های صبر و حوصله ی بازیکن تعداد کارگره. شخصی با چهار یا پنج کارگر، اگر جم نخریده باشه، این معنی رو میده که بازیکن چند ماهو صرف جمع کردن و ذخیره ی جم کرده. جم مورد نیاز برای گرفتن کارگر به این صورته: کارگر اول: رایگان کارگر دوم:۲۵۰ کارگر سوم:۵۰۰ کارگر چهارم:۱۰۰۰ کارگر پنجم:۲۰۰۰ جم.


آموزش های پایه (قسمت دوم): معرفی اصول حمله
هدف از حمله در بازی کسب منابع هست. حتی وقتی که هدف از حمله کاپ باشه، هدف غیر مستقیم رسیدم به جایگاهی هست که منابع بیشتری به دست بیاد. حمله کردن سریعترین روش به دست آوردن منابع هست (البته به غیر از استفاده از جم).
قانون اول حمله اینه: چیزی که به دست میارید باید بیشتر از چیزی باشه که خرج کردید. و اگر در مورد یک منبع اینطور نبود، حتما باید مقداری از منابع دیگه به دست بیارید که ارزش منبع دیگه رو داشته باشه. برای مثال، شما با ده دراگون حمله میکنید (با ارزش ساخت ۳۰۰۰۰۰ الکسیر) و ۳۰۰۰ دارک الکسیر به دست میارید. از نظر کمی، شما صد برابر ضرر کردید اما از نظر ارزش، این حمله ی بسیار خوبی هست چون ارزش دارک الکسیر بالاست.
قانون بعدی، زمان مورد نیاز برای آماده شدن برای حمله هست. در مثال قبل، برای ساخت ۱۰ دراگون، حداقل یک و نیم ساعت زمان نیاز هست و احتمالا پانزده دقیقه هم برای پیدا کردن هدف مناسب صرف بشه. توجه کنید درسته که ۳۰۰۰ دارک الکسیر ارزش ۳۰۰۰۰۰ الکسیر رو داره، اما آیا ارزش این زمان رو هم داره یا نه.
انواع حمله:
به حمله هایی که مستقیما برای کسب منابع انجام میشن “فارمینگ“ گفته میشه. (یک قسمت رو مفصل در مورد حمله در فارمینگ خواهیم گفت). ویژگی ها و نکته های حملات فارمینگ این موارد هستند:
۱- حمله باید کم هزینه (زمان و منابع) باشه و در عین حال لوت از منابع صرف شده بیشتر بشه.
۲- اگر هر دو ساعت حمله ای سنگین و با بازدهی بالا انجام میدید، بهتره هر نیم ساعت حمله ی سبک تری با بازدهی متوسط (نصف لوت حمله ی سنگین) انجام بدید تا در طی دو ساعت، دوبرابر سود ببرید.
۳- اهمیت داره که در حملات فارمینگ هر چند وقت یک بار ستاره کسب کنید تا در لیگ سقوط نکنید (دلیلشم در بخش اول گفتیم)
دومین نوع حمله، حمله برای “کاپ“ هست. هدف از کسب کاپ ارتقای لیگ و داشتم حریف های بهتر و در نتیجه غارت بیشتر هست. افزایش کاپ و لیگ یعنی حریف های قوی تر و غارت بهتر. توجه کنید با افزایش کاپ با افرادی با منابع پر و زمین های متروک کمتر مواجه خواهید شد. در لیگ های بالاتر، افراد مثل شما دنبال منابع هستند و طبیعتا با تجربه تر هستند. بعضی مواقع حمله برای کاپ و برای رسیدن به هدف خاصی ضروریه. مثلا شما برای کاری مقدار زیادی دارک الکسیر نیاز دارید و از مقدارش در لیگ خودتون راضی نیستید. پس اول کاپ رو بالا می برید و در لیگ جدید با منابع بهتری رو به رو میشید. ویژگی ها و نکته های حمله برای کاپ:
۱- حمله ها باید سریع (یعنی بین دو حمله کمترین زمان صرف بشه) و مخرب باشند.
۲- آرمی کمپ ها در این نوع حمله دیرتر از حملات فارمینگ پر میشن.
۳- هدف اصلی پیروزی و کسب ستاره است و اگر ستاره کسب نشه، حمله کاملا بی فایده است.
۴- در این نوع حمله مقداری منابع پیش نیاز باید وجود داشته باشه چون ممکنه لوت کسب شده به اندازه ای که صرف شده به دست نیاد. پس قبل از شروع مقداری ذخیره داشته باشید.
این دو نوع حمله، مهمترین انواع حمله هستند. عده ی زیادی هم از روش های “هیبرید” (ترکیبی) استفاده میکنند.
مهمه که هر دو نوع رو در هر سطحی تمرین کنید تا در زمان مناسب عمل درستو انجام بدید.

آموزش های پایه (قسمت سوم): اصول دفاع
هر دهکده، تنها مجموعه ای از ساختمان ها برای ایجاد هدف نهایی (ساخت سرباز و حمله) نیست. دفاع کردن هم از وظایف مهم یک دهکده هست که با چیدمان درست به دست میاد. داشتن چیدمان ضعیف، حاصل زحمت حمله های خوب (منابع و کاپ) رو بر باد میده. مهمترین مسئله در دفاع چیدمان هست.
چیدمان:
مثل حمله کردن، هر چیدمان هم هدف خاصی رو دنبال میکنه. این که شما از یک نوع چیدمان خوشتون نمیاد یا ازش استفاده نمیکنید، دلیل خوبی برای نشناختن اون نیست. برای داشتن یک حمله ی خوب ، شناخت انواع چیدمان ضروریه. در حال حاضر چهار نوع چیدمان وجود داره: فارمینگ (حفظ منابع)، کاپ (تروفی یا دفاعی)، وار (جنگی، به شدت دفاعی)، هیبرید (دفاعی).
۱- فارمینگ:
بیس های فارمینگ برای حفاظت از منابع هستند و هر چیز دیگه ای در اولیت های بعدی قرار میگیره. مثلا از دست رفتن کاپ و نابود شدن مکرر تون هال فدای حفظ منابع میشه. ویژگی ها:
تون هال بیرون هست: باعث میشه پشت سر هم شیلد بگیرید اما کاپ از دست میدید.
کلن کسل در مرکز هست: تا به سادگی خالی نشه.
مخزن های طلا و الکسیر از هم جدا هستند: وسط بودن منابع همیشه باعث حفاظت از اونا نمیشه. هیچوقت نمیشه از همه چیز محافظت کرد، بنابراین باید منابع پراکنده باشند و با دیوار هر دسته از ساختمان ها از هم جدا بشن (یعنی بخش های مختلف ایجاد بشه) تا مهاجم مجبور بشه برای کسب منابع به جاهای مختلف زمین حمله کنه و نتونه تمام منابع رو غارت کنه.
مخزن دارک الکسیر همراه کلن کسل در یک بخش قرار میگیره: تا بهتره محافظت بشه.
هر ویزارد تاور با مخازن در یک بخش جدا قرار میگیرن: چون ویزارد تاور سریعترین ساختمان دفاعی با Splash Damage هست و در برابر حملات بارچینگ و گوبلین ها بهترین دفاع رو انجام میده.
مرتار ها در جایی قرار میگیرن که دو به دو بخش ها رو پوشش بدن: به دلیل سرعت کم مرتار، نمیشه برای دفاع از یک بخش به تنهایی استفاده کرد.

۲- کاپ (دفاعی):
نقطه ی مقابل فارمینگ هست. در این چیدمان، منابع فدای کسب کاپ میشن. ویژگی ها:

حفره های قیف مانند: که عمدا و برای مجبور کردن نیرو های دشمن برای عبور از یک مسیر خاص ایجاد شدند و پر از تله هستند.
مخزن ها در حلقه ی سوم و چهارم از مرکز قرار دارند: یعنی به خارج نزدیک هستند تا برای مهاجم نقش طعمه داشته باشند.
در کلن کسل معمولا ویزارد و آرچر قرار داره.
کلن کسل کمی از مرکز چیدمان فاصله داره: چون تون هال در مرکز قرار داره.
سطح ساختمان های دفاعی بالاست: و طوری چیده شدن که بیشترین کارایی رو داشته باشن

۳- وار (جنگی):
بسیار شبیه به کاپ هست با این تفاوت که منابع و مخازن در دسترس تر هستند. ویژگی ها:
حفره های کمتری لا به لای دیوار ها وجود داره: چون در جنگ نیازی به طعمه گذاری نیست چون میدونیم حریف برای ستاره اومده نه منابع.
مخازن نزدیک ایر دیفس قرار داده میشن: تا در صورت حمله با دراگون، وقتی دراگون ها منابع رو میزنن، از ایر دیفنس محافظ بشه. (مخازن سپر ایر دیفنس میشن.)
چیدمان های خاصی برای مقابله با نیرو های خاصی مشاهده میشه: مثلا ضد هوگ (با جاهای خالی زیاد بین ساختمان ها مخصوصا کنار دفاعی ها که محل های جاینت بمب هستند).

۴- هیبرید (ترکیبی):
این چیدمان ها توسط خود بازیکنان ساخته میشه و استاندارد خاصی نداره و ترکیبی از فارمینگ و دفاعی هستند. ویژگی ها:
• مخازن همراه با ساختمان های دفاعی در کنار هم قرار دارند.
• تون هال بیرون هست.
• کلن کسل به راحتی خالی میشه و اکثرا بیرونه.
• در حملات عادی حدودا ۵۰% از بیس تخریب میشه و دو ستاره میشه ازشون گرفت و نصف غارت موجود کسب میشه (به طور طبیعی اینطوره)


آموزش های پایه (قسمت چهارم): اصول جامع حمله

همون طور که در قسمت دوم قول داده بودیم، این مطلب آموزش جامع حمله در فارمینگ خواهد بود. اگر مطلب دوم رو نخوندید، قبل از خوندن این مطلب اونو مطالعه کنید چون مطالب مربوط هست: آموزش های پایه (قسمت دوم) و اما حمله در فارمینگ:

چه کنیم:
مساله ای که مشخصه اینه که همه دنبال یک راه موثر برای حمله و کسب غارت میگردن. همونطور که در مطلب دوم گفتیم، ویژگی حمله ی فارمینگ “به صرفه بودن” هست. پس از هرچیزی که میخواید استفاده کنید، اما باید ارزان و موثر باشه. حمله ها هم به حریف هایی انجام میشه که بیشترین منابع در دسترس رو دارن.
توجه کنید که برای حمله در فارمینگ باید کاپ خودتونو تنظیم کنید (کاپ مورد نیاز در اینجا)
ترکیب سرباز ها:
در هر لول تون هال، ترکیب سربازانی که در آرمی کمپ قرار خواهند گرفت و تعدادشون با لول های دیگه فرق میکنه. برای سادگی لول ها رو دسته بندی کردیم و هرکدوم رو جداگانه توضیح دادیم. اگر توضیحات بخشی به جز بخش مربوط به لول تون هال شما با شرایطتون سازگار تره، میتونید از اون روش استفاده کنید و مشکلی نداره.

• تون هال های لول ۱ و ۲ و ۳ و ۴:
ساده ترین نوع حمله: ۷۰% بربر و ۳۰% جاینت. بربر ها سریع ترین سرعت ساخت رو دارند (یک فضا در هر بیست ثانیه پر میکنند) و بعد از اون ها هم جاینت ها قرار دارند (یک فضا در هر ۲۴ ثانیه حدودا). جاینت ها در این حمله ها نقش سپر رو بازی میکنند (مخصوصا در برابر مرتار ها) و وقتی ساختمان های دفاعی حریف با جاینت ها سرگرم هستند، بربر ها به سرعت غارت رو انجام میدن. این روش در برابر چیدمان های قوی شاید ضعیف عمل کنه اما از نظر زمان و هزینه، در این سطح عالیه.

• تون هال های لول ۵ و ۶:
دراین سطح شرایط حمله سخت میشه چون دیوار ها بیشتر میشن. بخاطر سطح پایین دیوار ها در چهار لول اول تون هال، استفاده از بربر توصیه شد چون سریع و کار آمد هستند اما با نزدیک شدن به تون هال لول ۶ (و البته در زمین های قوی با تون هال لول ۵) زمین های حریف به سادگی با بربرها شکست نمیخورن. برای این رده، استفاده از ۶۰% بربر و ۴۰% آرچر پیشنهاد میشه. ساخت این گروه سرباز کمی بیشتر طول میکشه (چون آرچریک فضا در هر ۲۵ ثانیه پر میکنه). اما نکته ی مثبت اینه که ساختمان های بیرونی دشمن سریعتر زده میشه و بدون درگیر شدن با دیوار ها، میشه به بیس حریف وارد شد. استفاده از والبرکر (دیوار شکن) هم امکان داره، اما زمان ساخت سرباز رو به شدت زیاد میکنه. (یک فضا در ۶۰ ثانیه پر میکنه، تقریبا سه برابر بربر و دو برابر آرچر وقت میبره).

• تون هال لول ۷:
در این سطح، تمرکز حمله از تخریب مخازن به تخریب معادن و جمع آوری کننده ها تغییر پیدا میکنه. با تخریب هر معدن میتونید ۵۰% ذخیره ی اون ها رو غارت کنید، در حالی که فقط امکان غارت ۲۰% از مخازن وجود داره (که با افزایش تون هال لول حریف این مقدار بیشتر هم میشه) و البته همیشه معادن در دسترس تر از مخازن هستند. بنابراین میشه علت تمرکز حمله به معدن به جای مخزن رو درک کرد.
دنبال زمین های متروکه بگردید.(در اینجا کاملا توضیح دادیم: پیدا کردن حریف مناسب در فارمینگ
یادتون باشه که بیشترین وقت شما باید صرف پیدا کردن حریف مناسب بشه و عجله نباید بکنید.
بهترین شیوه ی حمله بارچ (بربر+آرچر) هست. شیوه های دیگه ای هم وجود داره اما از نظر زمان، هزینه و سادگی بهترین روش بارچینگ هست. پس ترکیب ارتش شد ۶۰% بربر و ۴۰% آرچر و در صورت نیاز والبرکر، اما تمرکز حمله بر منابع.

• تون هال لول ۸:
تمام نکات تون هال لول ۷ برای اینینجا صدق میکنه، با این تفاوت که دارک الکسیر نقش حیاتی تری در این سطح داره و هدف اصلی بیشتر حمله ها محسوب میشه. دارک الکسیر از تون هال لول ۷ در دسترس هست اما در تون هال لول ۸ فاکتور اصلی حمله هست. بر خلاف بقیه منابع، دارک الکسیر رو نمیشه فقط با زدن دریل به دست آورد و حتما باید منبعشو زد. به همین دلیل در تون هال لول ۸، حمله ها هدفمند و ترکیبی از غارت معدن ها و جمع آوری کننده ها و دریل ها و حمله به مخزن هاست.
اگر هدفتون از حمله طلا و الکسیر هست، از ارتش بارچینگ که برای تون هال ۷ معرفی شد استفاده کنید.
اگر هدفتون دارک الکسیر هست،چند گزینه برای حمله دارید که میتونید با هر کدوم که راحت ترید یا سطح سربازایی که دارید در اون روش بالاتره انتخاب کنید (بردن اسپل ها و سربازان کلن کسل سلیقه ای هست و هرطور که راحتید میتونید استفاده کنید) :

اول: جاینت/ویزارد/هیلر: این نوع حمله بیشتر با جاینت سطح ۵ کاربردیه اما با سطح ۴ هم مشکلی نداره.
ترکیب: حدودا ۱۲ جاینت، ۲ هیلر، ۱۰ ویزارد، ۶ والبرکر، ۵۰ آرچر، و ۱۰ بربر هست.
روش: چند تا از ساختمان های بیرونی رو خراب میکنیم تا راه برای حمله سایر سرباز ها در آینده باز باشه و خودشونو درگیر اونا نکنن. تمام جاینت هارو نزدیک ایر دیفنس پیاده میکنیم. دقیقا پشت سر جاینت ها، ویزارد ها رو پیاده میکنیم تا جاینت ها سپر ویزارد ها بشن و سرعت حمله بیشتر بشه. به محض از بین رفتن ساختمان های دفاعی حلقه آخر بیس حریف، همه ی سربازای باقی مونده رو از پشت سر این نیرو ها پیاده میکنیم. (با این کار هیلر ها به سرعت سلامتی از دست رفته ی سرباز ها، به خصوص جاینت هارو جبران میکنن و این شلوغی جلوی مرگ جاینت هارو میگیره.) هر دو هیلر رو همزمان پیاده کنید و در دورترین فاصله از از ایر دیفنس قرار بدید. (شاید ایر دیفنس در حلقه های داخلی باشه و در حمله ی اول نابود نشده باشه).
نکته مثبت: قدرتمنده. راحت به داخل بیس نفوذ میکنه.
نکته منفی: پر خرجه. زمان بره.

دوم: جاینت و بارچ به عنوان یک ترکیب خوب اما کمی دشوار شناخته میشه. با وجود دشوار بودن، این ترکیب کنترل بهتری داره (چون تعداد سرباز بیشتره) و بسیار هم سریع ساخته میشه.
ترکیب: مثل بارچینگ هست، یعنی ۴۰% آرچر، اما به جای ۶۰% بربر، ۶ جاینت و ۲ والبرکر میسازیم وبقیه ی جای خالی رو بربر میسازیم.
روش: با آرچر ساختمان های خارج بیس رو تخریب میکنیم تا با پیاده کردن بربرین کینگ، مستقیم به خود بیس حمله بشه و کینگ معطل تخریب ساختمان های بیرون بشه. جاینت ها و والبرکر ها رو پیاده میکنیم و دورشون رو با بربر شلوغ میکنیم تا حمله ی دشمن روی جاینت ها و والبرکر ها متمرکز نشه. آخر هم باقیمانده ی آرچر ها رو پیاده میکنیم. این روش و ترکیب مثل قبلی به داخل بیس نفوذ نمیکنه، بنابراین حریف هایی رو انتخاب کنید که دارک الکسیرشون حداکثر در حلقه ی دوم از بیرون بیس باشه و دارک الکسیرشون دقیقا در مرکز قرار نداشته باشه.
نکته مثبت: ارزان و سریعه. کنترل خوبی داره.
نکته منفی: زیاد عمقی کار نمیکنه.

سوم: بالنیون (بالن+مینیون) در اصل در تون هال لول ۹ استفاده میشه اما با داشتن بالن سطح ۵ و هدف غارت دارک الکسیر، در این سطح قابل استفاده هست.
ترکیب: ۱۶ بالن، ۶۰ مینیون. زمان ساخت حدودا ۳۲ دقیقه هست که نسبت به ترکیب اول به صرفه تره اما نیاز به تجربه داره.
روش: تمام بالن ها از یک گوشه پیاده میشن و با نابود کردن دفاعی ها و خنثی کردن بمب های هوایی و سرگرم کردن ایر دیفنس ها روی بیس حرکت میکنن. مینیون ها هم پشت سرشون حرکت میکنند و هر چیزی که باقی مونده رو نابود میکنن. توجه کنید که بعد از عبور بالن ها از روی مخزن دارک الکسیر، سریعا مینیون ها از همون مسیری که بالن ها امنیتشو تضمین کردن وارد میشن. این روش نیاز به تمرین زیادی داره که مثلا از چه گوشه ای بالن پیاده کنید و چه موقعی مینیون هارو آزاد کنید که دقیقا مخزن دارکو بزنن. همیشه حریفی رو انتخاب کنید که دارک الکسیر مصرف شده برای مینیون ها رو جبران کنه. این ترکیب، با روش متفاوت در حمله های کسب کاپ هم کاربرد داره که بعدا توضیح خواهیم داد.
نکته مثبت: با بیشتر ساختمان های دفاعی و دیوار ها درگیر نمیشه. در صورت موفقیت آمیز بودن تمام غارتو کسب میکنید. زمان برای ساخت متعادله.
نکته منفی: تجربه ی زیادی باید داشته باشید. برای ساخت مینیون دارک الکسیر مصرف میشه.

• تون هال های لول ۹ و بالاتر:
بالنیون گزینه ی اول در این سطح ها هست (روش های دیگه ای هم احتمالا برای تون هال لول ۱۰ وجود داره اما چون در این مورد زیاد تجربه ندارم بحثی نمیکنم). بالن سطح ۶ از سطح قبلی خودش، یعنی سطح ۵، ۱۵۰% بهتر عمل میکنه. مینیون ها هم میتونند در این تون هال لول به سطح ۶ برسند و برای حمله های سنگین لاوا هوند هم در دسترسه.
ترکیب: به خاطر داشتن انواع سرباز و سلیقه های مختلف دستتون بازه. ترکیب پیشنهادی: ۱۶ الی ۲۰ بالن، ۵۰ الی ۶۰ مینیون، ۱ یا ۲ لاواهوند (اگر باهاش میونه ی خوبی ندارید با دراگون جایگزین کنید). فراموش نکنید که در این سطح و با این ترکیب باید به مخازن حمله کرد و نابود کردن معادن به تنهایی کافی نیست.
روش: همون روش حمله بالونیون هست.

یادتون باشه شرط اول کسب لوت هست و روش ها ممکنه فرق کنه. در سطح های بالا هر اشتباه کوچیک هزینه ی سنگینی داره. از تمام روش ها برای آمادگی استفاده کنید اما سعی کنید روی یک روش و ترکیب خاص تمرکز کنید و در اون مهارت و تجربه خاص کسب کنید.

مطالب بیشتر از سایت ما

چگونه سه ستاره کنیم(ترکیب سربازها) کلش آف کلنز فارسی

ترفند مخفی کردن اکسیر و اکسیر سیاه از دشمنان کلش آف کلنز فارسی

روش حمله با بربر شاه ( Barbarian King ) کلش آف کلنز فارسی

روش حمله با ملکه کماندار ( Archer Queen ) کلش آف کلنز فارسی

آموزش ذخیره کردن بازی کلش اف کلنز clash of clans

نحوه خرید جم از گوگل پلی اموزش کلش آف کلنز

چگونه یک حمله پر سود انجام دهیم ؟ اموزش کلش آف کلنز

آموزش بازگرداندن کلش آف کلنز پاک شده و Save نشده!!! آموزش بازی جنگ قبیله ها

شایعات و پیش بینی های ورژن جدید – فوریه 2015 اموزش کلش آف کلنز

نکات مهم بعد از شروع بازی اموزش کلش آف کلنز